torsdag den 10. februar 2011

Dyhrmand - Manden, lederen, ikonet - En fortolkning.

"Er du ikke pinlig?" spørger min gode ven Christian "Pinlig? Pinlig over hvad?" spørger jeg, en kende for forvirret. "Tjek Lectio" lyder svaret. 
Og se så hvad der ligger for en besked :
"Et privat oprettet netværk på en PC'er forstyrrer netværket:
Den korte besked: fjern det omgående!

Mac adresse:
Cell 02 - Address: C8:BC:C8:EB:28:27
Channel:11
Frequency:2.462 GHz (Channel 11)
Quality=22/70 Signal level=-88 dBm
Encryption key:off
ESSID:"Henrik H. Madsens MacBook Pro"

mvh
Dyhrman "


Og her, mine damer og herrer, har vi så en ÆGTE leder, han går uden om bureaukratiet og henvender sig direkte til sine undersåtter "Fjern det omgående!" lyder beskeden.
 ! vidner om beslutsomhed, determination, men i lige så høj grad om vrede, harme, for at finde årsagen til denne harme skal vi blot kigge en linje op, "Et privat op…… FORSTYRRER NETVÆRKET" 
Aha! Han er altså vred, fordi nogen forstyrrer netværket, vi fortolker videre, hvilke konsekvenser har denne djævelske forstyrren så? Måske kan Dyhrmand ikke være på facebook? 
Eller mere sandsynligt, han er sur på VORES vegne, han er sur fordi VI ikke kan være på facebook.

Men som en ægte leder, evigt reflekterende, indser han dog hurtigt, at dirrende harme og aggresive udråbstegn IKKE er måden at løse problemt på. 
Han indser han har lavet en fejl, men er ikke sen til at genfinde besindigheden, og slutter derfor meget venligt, flot og naturligt af med "Mvh. Dyhrmand" 

Med venlig hilsen, for er der noget Dyhrmand er, så ER det en venlig mand. Og det, mere end noget andet, gør ham til en fantastisk leder. Derfor er jeg stolt over at kunne kalde Dyhrmand min ven, som samtidig kommer med denne udtalelse:

"UNDSKYLD ASGER, jeg lavede en fejl, jeg skulle ALDRIG have oprettet det netværk, jeg blev lokket i fordærg. Jeg håber vores venskab vil blomstre, mine UTALLIGE fejl til trods." 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar