mandag den 14. februar 2011

Musisk nybegynder, men stadig... + åbenbart noget om Sverige?

Musik <3
Er der noget bedre?
Musik er der altid og det kan gøre dig trist, sur, glad og mange flere tillægsord!
Musik er der altid. I filmen, i butikken, i bilen, i hjemmet og alle andre steder. 
Alle hører musik, og alle hører noget forskelligt. 


Jeg ved Sebastian spiller en rigtig fornuftig omgang klaver og han har da også oplært undertegnede i omtalte kunst. Derudover spiller jeg trommer og nørkler også lidt med nogle House-Dance mix. Du kan finde mit seneste arbejde her: http://soundcloud.com/buus, kan du lide det, downloader du bare alt det du vil, og smid gerne en kommentar, så jeg kan forbedre mig. Pga. Soundclouds seriøsitet, kan man som nybegynder desværre kun indsætte sange for halvanden times penge, så download med det samme, så du er sikker på at få fat i det. Ellers smider du bare en kommentar og så sender jeg det til dig. 

Hvad er så musik? Vi havde for nyligt en musiker på besøg på gym, og han mente at: "Musik er alt du lægger hjertet i. Hvis du ikke lægger dit hjerte i musikken, hvad er så overhovedet grunden?"  (Advarsel sidespring forude!!)
Ja, hvad er grunden? Penge? Damer? Berømmelse? Materialistisk pis! 

Og dog. Jeg ville ønske jeg kunne sige, at jeg slet ikke gik op i sådanne ting, men virkeligheden er en anden. Jeg er så materialistisk at det er til at brække sig over. Det gjorde Sebastian og Karen mig opmærksom på i den 11. time en lørdag, hvor vi havde fået lidt for meget indenbords af den gode kryddersnaps. Jeg vil sgu gerne have en stor bil, et stort hus og mange penge, men grunden til det er ikke fordi jeg vil blære mig eller jeg vil føle mig over alle andre, jeg vil udelukkende have det for at gøre hverdagen nemmere, mere overskuelig og ikke så trist. Og det er bare nemmere med mange penge. (Jeg ved de to førnævnte vil være uenige her) Jeg tror ikke jeg ville kunne overleve i Danmark med en rusten spand og et faldefærdigt skur. 
Derimod, ser jeg mig selv bo i Sverige når jeg bliver ældre, bare gøre de 2 ting jeg holder så skide meget af, gå på jagt og fiske. Bare sidde ved vandet en hel dag med kvinden man elsker ved sin side og slappe af, leve af de penge man tjente da man var ung. Mit svenske hus skal ikke være prangende, det skal blot være et ganske almindeligt svensk bondehus, med en Volvo i laden og en fiskestang på loftet. Hvilket liv. 
Som i nok kan høre er jeg meget dobbeltmoralsk, men hvis muligheden byder sig for Sverige, er jeg outta here med det samme. Efterlader alt, uden nogen skrupler. (Familie og venner skal selvfølgelig besøges i volvoen) 
I må ikke misforstå mig, jeg elsker at være ung, gå i byen, hygge mig med vennerne og alt det vi ellers laver, men her i de sene aftentimer tænker jeg meget på min fremtid og det ser altså godt ud.

Det var egentlig bare meningen dette indlæg skulle handle om musik, men nu fik i altså også mine fremtidsplaner med... Selv ikke Wikileaks har dem endnu! ¨

Peace out
-Jeppe

1 kommentar:

  1. http://failbook.failblog.org/
    Tag et kig på det her, that's genius!

    SvarSlet